A Jungheinrich számos intézkedést hozott annak érdekében, hogy minimalizálja a koronavírus esetleges hatását a szállítási láncra és a termelésre. Ezen lépések célja munkatársaink és üzleti partnereink megóvása.
Az alábbiakban összegyűjtöttük a válaszokat a legfontosabb kérdésekre.
2021. február 15.
Koronavírusos humánjárvány (Covid-19) lehetséges hatása cégünk szerződéses teljesítésére (áruforgalmat is érintő beutazási korlátozások)
Korábbi tájékoztatásunknak megfelelően világszerte pontosan követjük és folyamatosan értékeljük az aktuális helyzetet a szállítási láncra, gyártásra és beszállítókra gyakorolt hatások szempontjából. Mindezt napi szinten tesszük követve a hivatalos szervek útmutatásait. Így biztosítjuk, hogy az esetleges következményekre időben, alternatív megoldásokkal tudjunk reagálni.
2021. február 14. napjától a szállítási útvonalunkat érintő több országban (eddig különösen Németország, Csehország) azonnali hatállyal elrendelt, az áruforgalmat is érintő beutazási (tranzitforgalomra is vonatkoztatott) korlátozások okán nem kizárható annak lehetősége, hogy cégünk csak késedelmesen tud teljesíteni. Késedelmes teljesítésünk érintheti úgy az új eszköz (gépek, állványok), mind a szükséges alkatrészek beszerzését, és ebből kifolyólag after sales szolgáltatásainkat is.
Konkrét fennakadásról egyelőre nincs tudomásunk, jelenleg a fentieknél pontosabb információval nem rendelkezünk.
Az előállt helyzetet, amennyiben az szerződésszerű teljesítésünkre kihatással lesz, olyan ellenőrzési körünkön kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható (vis maior) körülményként értékjeljük, mely során nem (volt) elvárható, hogy a körülményt elkerüljük, vagy az esetleges kárt elhárítsuk.
Minden tőlünk elvárható intézkedést megteszünk, hogy az (esetleges) negatív következményeket a lehető legalacsonyabb szinten tartsuk.
Amennyiben újabb, pontosabb, konkrét információk birtokába jutunk, úgy ismételten haladéktalan írásos tájékoztatást adunk, illetve honlapunkon is elérhetővé tesszük és folyamatosan aktualizáljuk azokat.
Továbbra is látogatjuk-e az ügyfeleket vagy fogadunk vendégeket?
A vevőszolgálati üzletág mindig bizalmi kérdés - ezt a bizalmat ezekben a nehéz időkben és ilyen különleges körülmények között is szeretnénk fenntartani.
A jelenlegi helyzetben még erősebben koncentrálunk vevőszolgálatunkra. Vállalatunk a hatóságok ajánlásait követve hozzájárul a koronavírus helyzet felelősségteljes és kockázattudatos kezeléshez.
Szükség esetén Önökkel egyeztetve igyekszünk az esedékes szervizeléseket egy későbbi időpontban lebonyolítani. Amennyiben munkatársunk már meglévő időpont módosítására vonatkozó kéréssel hívja fel Önöket, kérjük rugalmasságukat és szíves megértésüket.
Vészhelyzet vagy az üzletmenetüket jelentősen érintő problémák esetén természetesen továbbra is állunk rendelkezésükre. Különösen igaz ez fontos ellátási láncok fenntartása érdekében (kereskedelmi egységek, gyógyszertárak, egészségügyi intézmények, élelmiszergyártás). Feltételezzük, hogy Önöknél is munkatársaik védelme a legfontosabb, akárcsak a mi vállalatunknál és ennek érdekében ügyfeleink is megteszik az egészség megőrzésére vonatkozó szükséges intézkedéseket.
Milyen intézkedéseket hoztunk az ügyfelekkel való kapcsolattartás tekintetében?
Munkatársaink és ügyfeleink egészségének megóvása érdekében dolgozóinkat folyamatosan tájékoztatjuk a koronavírus terjedésének érdekében bevezetett higiéniai és a viselkedési szabályokra vonatkozó hatósági előírásokról. Rendszeres nyilvántartást vezetünk munkatársaink ügyfeleknél történt látogatásairól, hogy szükség esetén megfelelő információval tudjunk szolgálni.
Ha valamely munkavállalónk megbetegszik vagy a fertőzés gyanúja merül fel, a fertőzésveszély megszűnéséig az ügyfelek látogatása nem lehetséges. Amennyiben tudomásunkra jut, hogy Önökkel az elmúlt két hétben kapcsolatban lévő munkatársunk megfertőződött vagy kockázatosnak minősített területen tartózkodott, azonnal értesítjük Önöket.
Ha az Önök vállalkozása további, a munkatársainkat is érintő biztonsági előírásokat vezetett be, kérjük jelezzék felénk. Ezeket megvizsgáljuk és szükség esetén továbbítjuk dolgozóink felé.
További kérdés vagy kérés esetén kérjük forduljon az Önnel kapcsolatban álló értékesítési vagy szerviztanácsadóhoz.
Adatkezelési tájékoztató - Látogatói és utazási nyilatkozat (COVID-19)
A koronavírus globális helyzetére való tekintettel a JUNGHEINRICH megelőző intézkedéseket vezetett be, melynek során cégünkhöz (JUNGHEINRICH Hungária Kft. adatkezelő, www.jungheinrich.hu) érkező valamennyi látogatót (beleértve munkatársainkat és szerződéses partnereinket is) kérünk nyilatkozni, hogy járt-e külföldön az elmúlt időszakban, vagy került-e közvetlen kontaktusba releváns személlyel. Az adatokat ezen intézkedések keretében, a vonatkozó járvány (COVID-19) kitörésével kapcsolatos iránymutatások, ajánlások szerint, figyelemmel a NAIH a koronavírus járvánnyal kapcsolatos adatkezelésekről szóló tájékoztatójában (NAIH/2020/2586) foglalt rendelkezésekre gyűjtjük.